LongiKid© komplex gyermekfelmérés

Korai diagnosztika - Longitudinális komplex vizsgálat (LongiKid©) 3 hónapos kortól 11 éves korig lehetséges


A LongiKid© egy olyan egyedülálló és rendkívül részletes, diagnosztikai eljárás, amely alkalmas a gyermek mozgásos és kognitív, figyelmi fejlődésprofiljának jellemzésére 3 hónapos kortól 11 éves korig, és amellyel azonosíthatóak az eltérően fejlődő funkciók és az idegrendszeri érési zavar.

A LongiKid© eszközrendszere 2013-ban Magyar Terméknagydíjat is nyert. Találhatóak benne játékok, mérőeszközök, az egyensúlyi rendszert tesztelő eszközök, szemészeti szűrőeljárások, valamint saját feladatlapok is, melyek a grafomotorika, a vizuális feldolgozás és nyelvi terület feladatait tartalmazzák. Az eszközök nagy része alkalmazható a vizsgálatban és a terápiában egyaránt.

A LongiKid© 11 nagyobb területet különböztet meg és 85 megfigyelési szempontot, tartalmaz:

  1. Mozgásvizsgálat (nagymozgások, finommozgások, kényszertartások, sztereotíp mozgások, középvonal keresztezés hárítás)

  2. Archaikus reflexek (ATNR, STNR, tenyéri fogó, talpi fogó Landau, Szopó reflex)

  3. Nyelvi terület (kifejező és befogadó nyelvi készség)

  4. Kognitív terület (Vizuális: követés, letapogatás, szemmozgások, méret-, szín-, forma-, tér-sík-, alak- háttér egyeztetés. Taktilis: keresztcsatornák. Figyelem: szerialitás, szinkronfunkciók, emlékezet, figyelem, térbeli tájékozódás. Önkiszolgálás: formaillesztése, variabil torony, babás feladatok, taktilis feladatok, taps – ritmus, térbeli tájékozódás)

  5. Szociális terület

  6. Bilaterális funkciók (motoros működés: beállító reakciók, egyensúlyi reakciók, archaikus reflexek, finommozgások, ontogenetikus fejlődés)

  7. Posztrotációs nystagmus

  8. Vizuális terület (szemészeti vizsgálat: takarásos tesztek, vezetett szemmozgások, vizus, kétszemes együtt látás)

  9. Auditív terület

  10. Izomtónus- és tartásvizsgálat

  11. Egyéb

A vizsgálat, a gyermek életkorától függően 45-120 perc alatt vehető fel.

A vizsgálati eredmény egyaránt informatív az egészségügyben, az oktatásügyben dolgozó szakembereknek és a pszichológusoknak.

A vizsgálat után a szülő maga is látja, hogy van-e elmaradás, illetve látja az elmaradás fokát, de a százalékban kimutatott teljesítmény is objektíven tükrözi a gyermek aktuális érettségét.

Eredménye alapján megtudjuk, hogy a gyermeknek szüksége van-e valamilyen fejlesztésre. Ha igen, az eredmények azt is megmutatják, hogy egyéni vagy csoportos formában érdemes fejleszteni.

© 2023 Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el