LongiKid© komplex gyermekfelmérés
Korai diagnosztika - Longitudinális komplex vizsgálat (LongiKid©) 3 hónapos kortól 11 éves korig lehetséges
A LongiKid© egy olyan egyedülálló és rendkívül részletes, diagnosztikai eljárás, amely alkalmas a gyermek mozgásos és kognitív, figyelmi fejlődésprofiljának jellemzésére 3 hónapos kortól 11 éves korig, és amellyel azonosíthatóak az eltérően fejlődő funkciók és az idegrendszeri érési zavar.
A LongiKid© eszközrendszere 2013-ban Magyar Terméknagydíjat is nyert. Találhatóak benne játékok, mérőeszközök, az egyensúlyi rendszert tesztelő eszközök, szemészeti szűrőeljárások, valamint saját feladatlapok is, melyek a grafomotorika, a vizuális feldolgozás és nyelvi terület feladatait tartalmazzák. Az eszközök nagy része alkalmazható a vizsgálatban és a terápiában egyaránt.
A LongiKid© 11 nagyobb területet különböztet meg és 85 megfigyelési szempontot, tartalmaz:
Mozgásvizsgálat (nagymozgások, finommozgások, kényszertartások, sztereotíp mozgások, középvonal keresztezés hárítás)
Archaikus reflexek (ATNR, STNR, tenyéri fogó, talpi fogó Landau, Szopó reflex)
Nyelvi terület (kifejező és befogadó nyelvi készség)
Kognitív terület (Vizuális: követés, letapogatás, szemmozgások, méret-, szín-, forma-, tér-sík-, alak- háttér egyeztetés. Taktilis: keresztcsatornák. Figyelem: szerialitás, szinkronfunkciók, emlékezet, figyelem, térbeli tájékozódás. Önkiszolgálás: formaillesztése, variabil torony, babás feladatok, taktilis feladatok, taps – ritmus, térbeli tájékozódás)
Szociális terület
Bilaterális funkciók (motoros működés: beállító reakciók, egyensúlyi reakciók, archaikus reflexek, finommozgások, ontogenetikus fejlődés)
Posztrotációs nystagmus
Vizuális terület (szemészeti vizsgálat: takarásos tesztek, vezetett szemmozgások, vizus, kétszemes együtt látás)
Auditív terület
Izomtónus- és tartásvizsgálat
Egyéb
A vizsgálat, a gyermek életkorától függően 45-120 perc alatt vehető fel.
A vizsgálati eredmény egyaránt informatív az egészségügyben, az oktatásügyben dolgozó szakembereknek és a pszichológusoknak.
A vizsgálat után a szülő maga is látja, hogy van-e elmaradás, illetve látja az elmaradás fokát, de a százalékban kimutatott teljesítmény is objektíven tükrözi a gyermek aktuális érettségét.
Eredménye alapján megtudjuk, hogy a gyermeknek szüksége van-e valamilyen fejlesztésre. Ha igen, az eredmények azt is megmutatják, hogy egyéni vagy csoportos formában érdemes fejleszteni.